Jesteśmy członkiem Rady Oliwy

Blog

Spożywanie oliwy obniża ciśnienie tętnicze, ułatwia redukcję masy ciała, oraz zmniejsza ryzyko cukrzycy obniżając oporność tkanek na insulinę.

Spożywanie oliwy z oliwek powoduje zmniejszenie stężenia: cholesterolu całkowitego i frakcji LDL w surowicy krwi (LDL jest najbardziej miażdżycorodną frakcją cholesterolu, tzw „zły cholesterol”), markerów zapalenia, substancji zwiększających krzepliwość krwi, oraz wzrost stężenia: cholesterolu frakcji HDL (tzw „dobry cholesterol”) i antyoksydantów. Wyżej wspomniane działanie hipolipemizujące (obniżenie stężenia cholesterolu), przeciwzapalne, przeciwkrzepliwe…

Oliwa zapewnia również podaż niezbędnych wielonienasyconych (omega-6) kwasów tłuszczowych (4-20%) bez nadmiernego dowozu nasyconych kwasów tłuszczowych (8-14%).

Zmniejszenie ryzyka chorób serca i naczyń krwionośnych. Badania epidemiologiczne wykazały istotny związek między spożywaniem oliwy z oliwek a niską zapadalnością na chorobę niedokrwienną serca (tzw. wieńcową) w tym między innymi na zawał serca i występowaniem niższych wartości ciśnienia tętniczego. Powyższe tendencje epidemiologiczne występują w krajach basenu Morza Śródziemnego gdzie jej…

Prawidłowa podaż niezbędnych (nie syntetyzowanych w organizmie człowieka, dlatego powinny być dostarczone z pokarmem), wielonienasyconych kwasów tłuszczowych np. kwasu linolowego (omega-6), który występuje między innymi w mleku matki i oliwie, warunkuje rozwój mózgu, nerwów i siatkówki dziecka

Zdrowa dla serca – zmniejszenie ryzyka chorób serca i naczyń krwionośnych

Oliwa z oliwek Extra Virgin jest najlepszym tłuszczem do gotowania, pieczenia i smażenia, gdyż jej struktura chemiczna warunkuje niezrównaną odporność na wysokie temperatury